REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Náročný terén pomohou překonávat dva tunely a 13 větších mostů přes údolí o délce větší než 100 metrů.
Z toho jsou tři velké mostní objekty:
Celkově je na tomto úseku D11 plánováno celkem 23 mostů na dálnici a 5 nad dálnicí.
Jeden z mostů bude usazen mezi vrchy Hůrka a Houska o délce 250 metrů, ze západní strany tak bude míjet obec Starý Rokytník.
Trasa dálnice dále bude klesat z náhorní planiny směrem k Poříčí terénním zlomem s převýšením asi 100 metrů. Jeden ze dvou tunelů - zvaný Poříčí - je umístěn právě zde, aby pod Poříčským hřbetem pomohl překonat zmíněný terénní zlom. Tunel je navržen se dvěma samostatnými tunelovými troubami o celkových délkách 540 metrů a 576 metrů.
Největší mostní estakádou na trase je most v Poříčí, který má délku 750 metrů a jedná se o řešení křížení v prostoru průmyslových ploch.
Od Trutnova směrem ke státní hranici je dále trasa vedena koridorem souběžným se stávající silnicí I/16 podél plaviště popílků tepelné elektrárny Poříčí II.
Zde pod severovýchodním svahem okraje zalesněného hřbetu západně od konce plaviště začíná druhý tunel s názvem Opevnění v podobě dvou samostatných tunelových trub o celkových délkách 492 metrů.
Dále trasa D11 prochází kopcovitým terénem s hlubokými příčnými údolími kolem obcí Zlatá Olešnice, Bernartice, Lampertice a Královec.
Městská část Trutnova-Poříčí je na D11 napojena v MÚK Poříčí (přivaděčem délky cca 300 m). Jedná se o křižovatku se silnicí I/14.
Celý tento úsek plánované dálnice vede kopcovitým, z větší části zalesněným terénem dvěma protisměrnými oblouky kolem západního okraje obce Starý Rokytník směrem k Trutnovu, městské části Poříčí.
Vaše komentáře |