REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Podle původních plánů měla stavba začít již v závěru roku 2023, kdy měla všechna povolení. Nakonec má zahájení téměř roční zpoždění. Na polské straně se po dálnici S3 k česko-polský hranicím jezdí již od konce července. Ani výstavbou D11 k hranicím však nebude tato dálniční větev na české straně ještě kompletní: chybí úsek od Hořenic po Trutnov, kde motoristé stále využívají silnici I/37.
Na fcb i twitterovém účtu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bylo v pátek 4. října 2024 odpoledne zveřejněno, že předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) svými rozhodnutími potvrdil zhotovitele stavby - sdružení vedené společností MI Roads, když zamítl rozklad společnosti BUDIMEX S.A. proti jejímu vyloučení z tendru. Byl tak potvrzen postup ŘSD a prvoinstanční rozhodnutí ÚOHS na stavbě “D11 1109 Trutnov - st. hr. ČR/PR”, ve kterém byla ze soutěže vyloučena polská společnost BUDIMEX S.A.
Jak jsme již dříve psali v tomto článku, k vyloučení polské společnosti vedl dle ÚOHS nedostatek referencí, které by u Budimexu dostatečně prokazovaly, že na stavbách tunelů v Kolumbii a na ostrově Tenerife skutečně pracovali jeho poddodavatelé, se kterými se do soutěže hlásil. Ačkoliv Budimex později zpochybnil i výběr MI Roads a jeho referencí, ze soutěže byl vyřazen. Vítězem je tak česko-slovensko-maďarské sdružení firem MI Roads: Doprastav, Metrostav TBR, Subterra a Duna Aszfalt.
Dle slov generálního ředitele ŘSD Radka Mátla, smlouva se zhotovitelem bude uzavřena po nabytí právní moci výsledného rozhodnutí. Rozhodnutí nabude právní moci doručením všem stranám. Případná žaloba u soudu už nemá na uzavření smlouvy vliv. Ředitel MI Roads Zdeněk Ludvík řekl, že samotné zahájení prací proběhne v řádech jednotek dnů, tedy ještě v říjnu.
O zdržení výstavby zmíněného úseku D11 mluvil v srpnu v podcastu ředitel ŘSD.
Stavba „D11 1109 Trutnov–státní hranice ČR/Polsko“ je koncová část dálničního tahu Praha–Hradec Králové–Jaroměř–Trutnov–Královec (státní hranice). Navazuje na stavbu 1108 v km 133,00 a končí na hranicích v Královci - v km 154,175. Jedná se o čtyřpruhovou dálnici s celkovou délkou 21,175 km.
Přesně začíná dálniční úsek 1109 na 133,0 km východně od části Nový Rokytník, kde se napojuje na plánovaný úsek 1108 Jaroměř – Trutnov (113,37 – 133,0 km). Na 134,0 km je pak umístěna „MUK Střítež“, která bude zajišťovat sjezd z D11 do Trutnova v části Bojiště u Trutnova.
Trasa dále pokračuje mezi vrchem Houska a Hůrka severozápadně od části Starý Rokytník a prochází podél bývalé skládky TKO na Kryblici, kde prochází tunelem pod Poříčským hřbetem. V prostoru části Poříčí u Trutnova je pak umístěna „MUK Poříčí“, která bude zajišťovat sjezd z D11 do Trutnova v prostoru před elektrárnou.
Za touto MUK je vedena trasa dálnice mostním tělesem v prostoru nad komunikací v ulici Elektrárenská a železniční tratí do prostoru západně od Mrtvého jezera v části Debrné.
Dálnice dále vede východně podél obce Zlatá Olešnice, v jejíž severní části přechází do území západně od obce Bernartice a mostním tělesem přechází jižní část obce Lampertice, dále trasa pokračuje k obci Královec kde je situována „MUK Královec“ napojená na silnici II/300. Dále vede úsek dálnice západně od obce Královec k státním hranicím České republiky a Polska.
Kateřina Sekyrková
Zdroj: ŘSD
Vaše komentáře |