Autobusové nádraží se zde nachází se přímo u vlakového nádraží, což oceňují zejména ti cestující, kteří zde přestupují a pokračují v jízdě dále.
Tamní nádraží bylo v neutěšeném stavu již dlouhou dobu. Mělo podobu betonové plochy se zchátralými parkovacími zálivy pro autobusy a nedostatečným počtem míst pro osobní auta. Bohužel více než 8 let se nedařilo městu získat souhlas majitelů pozemků. Nakonec si pro něj dojeli v roce 2019 k potenciálním majitelům do Francie. Tehdy se náklady na výstavbu nového terminálu včetně zázemí, parkoviště pro kola, zabezpečovacím a informačními systémem měla vyšplhat max. na 33 mil. Kč. Většina částky měla být financována z evropské dotace.
Nyní je již v procesu také celková rekonstrukce sousední výpravní železniční budovy, která má stát kolem 80 mil. Kč.
Dvůr Králové má vítěze architektonické soutěže
Dalším městem, které by se mohlo v následujících letech pochlubit novým autobusovým nádražím, je Dvůr Králové. V týdnu před komunálními volbami byly prezentovány v jednom z pater Mayerovy továrny ve Dvoře Králové soutěžní návrhy na rekonstrukci tamního nádraží včetně vítězného projektu, který počítá se zachováním dvoupatrové budovy. Tuto budovu, patřící k nádraží, město koupilo od společnosti Arriva až dodatečně. Poté, co mělo ve vlastnictví pozemek i budovu, vypsalo architektonickou soutěž. Město nyní bude hledat vhodné financování této investice, která se odhaduje na 70 mil. Kč.
Bohužel ve Dvoře Králové se však nejedná o dopravní uzel veškeré veřejné dopravy, protože vlakové nádraží se nachází daleko od centra a vybrané autobusové spoje, zejména dálkové z Prahy do Pece p. Sněžkou, na autobusové nádraží kvůli časovému prostoji vůbec nezajíždějí.
Kateřina Sekyrková
Zdroj: Královéhradecký kraj
Foto: KHK, studio M2au