REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Z Jaroměře do Prahy jede tento přímý spoj 2 hod. 9 minut (rychlík s přestupem v Pardubicích jede 1 hod 43 minut - nečeká v Hradci 13 minut …). Odjíždí denně kromě neděle ve 4:40 a do Prahy hl.n. přijede v 7:49. Večerní R 933 odjede z Prahy hl.n. v 18:11 a do Trutnova dorazí denně ve 21:18. O víkendech začaly také nově jezdit Spěšné vlaky 1891 Trutnov (9:42) – Hradec Králové (10:56) a 1888 Hradec Králové (11:03) – Trutnov (12:18), které tak i o víkendech doplní hodinový takt rychlého spojení.
Zároveň byly zavedeny spěšné vlaky „Dobrošov“ z Hradce Králové do Meziměstí a posílena rychlá doprava z Náchodska do Chocně s přípoji na koridorové rychlíky.
Ranní osobní vlaky 5104 a 5103 z důvodu nízkého využití nepojedou. Zastávku Rychnovek obslouží spěšný vlak „Dobrošov“ s příjezdem do Jaroměře v 7:13. Dále nepojedou odpolední vlaky 5112 a 5109, v Rychnovku zastaví spěšný vlak „Dobrošov“ s odjezdem z Jaroměře ve 14:43.
Nabídka spojů na trati 031 mezi Hradcem Králové a Pardubicemi je mírně doplněna o Os 6203 s odjezdem z Hradce Králové v 5:32, který jede i v sobotu (nahradí tak R 883, jehož výchozí stanice bude nově Praha).
Královéhradecký a Pardubický kraj upravily Tarif IREDO, který platí pro autobusy a vlaky ve východních Čechách. Jedná se o první změnu od roku 2013. Úpravy kompenzují nárůst ceny dopravního výkonu (mzdy) a inflaci. Dle slov pana Červíčka, první náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje odpovědný za oblast dopravy, se tak ceny více přiblíží ceníku ČD, které každoročně do cen zapracovávají výši inflace. Jednoduché jízdné placené v hotovosti se v průměru zvýší o 8,2 procenta. Pro téměř 90 procent cestujících se ale cena zvýší maximálně o dvě koruny. U prvního pásma, tedy nejlevnějších jízdenek, se totiž nezmění vůbec a cena obyčejného jízdného tak zůstává na 10 korunách. V několika dalších pásmech činí zvýšení od 1 do 2 korun. K největšímu zvýšení ceny v absolutní částce dojde u cen od 100 korun více, kdy cena vzroste vždy o 10 korun. Platba bezkontaktní čipovou kartou IREDO se bude nově řídit pevně stanovenými cenami oproti dosavadní slevě 5 procent z jízdného. Sleva bude ve výši 2 až 8 korun. U vícedenního jízdného mají změny zvýhodnit pravidelné cestující.
Od 15. prosince 2019 České dráhy zavádí kontaktní i nekontaktní platby kartou ve všech vlacích, kde je vlakový doprovod. Vlakové čety po celé republice vybaví ČD více než 1 600 mobilními platebními terminály. Tuto službu bude možné poskytnout všude, kde je pokrytí signálem.
Výluky díky modernizaci tratě čeká trať 040 ze Staré Paky do Trutnova. Jaroměř má před sebou dokončení rekonstrukce železnice na svém nádraží a může se těšit na rekonstrukci budovy.
K 30. listopadu 2019 byl ukončen prodej jízdenek zaměstnanci SŽDC ve stanicích Dobřenice, Hostinné, Káranice, Kopidlno, Nová Paka, Vamberk a Všestary, a to z důvodu ukončení smlouvy ze strany SŽDC. Od 14. prosince 2019 je zcela ukončen prodej ve stanici Hostinné kvůli malému využití. Odbavení cestujících zajistí vlakové čety. V případě stanice Kopidlno bude využita možnost odbavit cestující před nastoupením do vlaku ve stanici (pobyt 15 – 20 minut).
Zároveň došlo k úpravám provozních dob ve stanici Červený Kostelec, Česká Skalice, Hradec Králové-Slezské předměstí, Lázně Bělohrad, Malé Svatoňovice, Nový Bydžov, Opočno pod Orlickými horami a Třebechovice pod Orebem.
S novým jízdním řádem došlo v Královéhradeckém kraji k minimálním změnám provozovatelů na vybraných železničních tratích, ovšem velké změny čekají cestující na jaře, kdy začnou na zavedených linkách jezdit vítězové loňského výběrového řízení.
Kateřina Sekyrková
Zdroj: Královéhradecký kraj, SŽDC
Vaše komentáře |