REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
O své zkušenosti na téma Budování společných hodnot a kultury školy se na semináři podělila Viera Grohová, ředitelka popradské „nejjižnější finské školy“ ze Slovenska. Českým pedagogům představila, co a jak se v jejich škole učí a že je důležité vnímat školu jako živou komunitu, která má v centru své pozornosti rozvoj žáka i přínosnou spolupráci s rodiči.
„Současní žáci vstupují do světa, v němž je důležité umět řešit problémy, kreativně přemýšlet a používat ty nejmodernější technologie. Žáci přijímají tolik informací, že už není účelem školy učit děti získávat nové informace, ale děti naučit, jak s nimi nakládat, jak je hodnotit, jak je využívat ve svůj prospěch,“ vysvětluje náměstkyně Berdychová.
Seminář, kterého se zúčastnilo více než 50 českých a 15 slovenských pedagogů, se konal v rámci projektu Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v našem kraji.
„Naše školství stojí před zlomovým okamžikem, kdy ve vzdělávacím systému hrají velkou roli nové technologie. Neustále proto hledáme nové cesty, jak naše školství zmodernizovat, jak zavést do výuky nejnovější a nejúspěšnější přístupy a postupy a k jakým kompetencím děti vzdělávat. Velkým vzorem je pro nás finské školství, které se úspěšně daří zavádět na Slovensku,“ říká náměstkyně hejtmana Martina Berdychová odpovědná za oblast školství a dodává, že podobnými semináři chce kraj pomoci aktivním ředitelům a učitelům, kteří hledají způsoby, jak motivovat děti, nastavit správné tempo učení a přitom využít poznatků ze zahraničí.
Zdroj: Tiskové oddělení KÚ Královéhradeckého kraje
Vaše komentáře |