REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
To, že jsme se naučili mluvit, ještě neznamená, že se dokážeme s lidmi domluvit. Kouzelným lékem na lepší komunikaci se může stát etická výchova.
Proto se Místní akční skupina mezi Úpu a Metují společně s Místní akční skupinou Stolové Hory rozhodla zorganizovat konferenci, která přítomným pomocí přednášek i praktických workshopů ukáže, že správné pochopení etické výchovy má pozitivní vliv na vzájemnou komunikaci a posléze na výsledky vzdělávání. Konference je zdarma a je otevřená pro odbornou i širokou veřejnost.
Nezapomeňte se včas zaregistrovat, počet míst je omezen!
Možná vás napadne, proč se zabývat vztahy ve škole. Dnes je velkým tématem zkvalitnění a zefektivnění výuky a dle zkušeností posledních let toto nejvíce ovlivňuje právě komunikace mezi učitelem a žákem, stejně jako komunikace mezi zaměstnanci školy.
Děti samotné se cíleně neučí, jak efektivně komunikovat se svým okolím. Důvodem může být i fakt, že když se řekne etická výchova, mnozí si představí jen hloupé mentorování a předávání pouček o slušném chování. Ale ve skutečnosti se jedná právě o výuku efektivního a etického způsobu komunikace. Je dokázáno, že schopnost zvládat vlastní emoce, konstruktivně hledat řešení konfliktu, otevřeně vyjadřovat vlastní potřeby a přání a zároveň být schopný empatie k potřebám a přáním ostatních je klíčové pro přátelské vztahy, rodičovské kompetence a v neposlední řadě pro úspěch v práci.
Pokud má škola efektivně vzdělávat, musí se vzájemným vztahům a komunikaci věnovat. Jednou z možností je inspirovat se v metodách výuky etické výchovy.
Na konferenci se představí kromě zkušených přednášejících také tři základní školy, ve kterých je etická výchova součástí výuky. Škola může být místem, kde se děti zdravé komunikaci mohou učit. A přesně to bychom si všichni přáli.
Přidejte se tedy k nám - zaregistrujte se na stránkách akce a věnujte pátek 21. dubna zajímavým přednáškám nebo sobotní dopoledne 22. dubna některému z 16 workshopů na toto téma.
Vaše komentáře |