REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Celá rekonstrukce měla mírné zpoždění: stavební práce včetně uzavírky začaly 3. června 2019 a původně byly naplánovány do poloviny listopadu 2019.
Součástí rekonstrukce je i nové řešení celé křižovatky: původně hlavní silnice Vrchlického se stala v úseku od křižovatky s Nedbalovou k nemocnici vedlejší komunikací. Na změnu přednosti jízdy upozorňuje nejen změna tvaru křižovatky, ale také dopravní značení.
Změny pocítí i chodci, pro které v křižovatce vznikla dvě nová místa na přecházení, označená vodorovným dopravním značením. Nejedná se o přechody! Tato nová značka na zrekonstruované křižovatce vyznačuje místo uzpůsobené pro přecházení chodců přes pozemní komunikaci. Řidič vozidla nesmí chodce přecházejícího pozemní komunikaci v místě pro přecházení ohrozit. Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe nebo ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy.
V případě přechodu nesmí řidič ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje.
Nejbližší přechod je u Laušmanů ve Vrchlického a u STK v Nedbalově ulici.
Kateřina Sekyrková
Foto: Jan Holan
Nová křižovatka v Podharti - chodci opět až druzí v pořadí Silniční provoz u Kocbeři byl na hodinu přerušen kvůli nehodě |
Vaše komentáře |