REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Jedná se tedy až o 2. úsek od loni posledního dokončeného úseku D11, kterým se po 25 letech spojila Praha s Hradcem Králové. Stavba řeší pokračování dálnice D11 od Hradce Králové severním směrem na Polsko. Cílem stavby je odvést veškerou zbytnou dopravu ze stávající silnice I/33 v úseku Hradec Králové – Jaroměř, jejíž kapacita je zcela vyčerpána.
Jak uvedlo ŘSD na svých stránkách, v současné době zde intenzity dopravy dosahují až 17 tisíc vozidel/den. V roce 2040 se počítá s 30 až 40 tisíci vozidly/den. Neexistencí této části dálnice trpí lidé v obcích ležících na silnici I/33. Po dokončení dálnice dojde ke snížení hlukové zátěže, imisí z dopravy a vysokého rizika dopravních nehod a úrazů. Obyvatelé žijící v zástavbě, která je v blízkosti dálnice, budou ochráněni realizací protihlukových opatření, která není možné efektivně provádět na stávajících silnicích z důvodů šířkových parametrů.
Na úseku 1107 se začíná stavět i díky tomu, že ministr dopravy Dan Ťok na základě návrhu rozkladové komise již v dubnu 2018 zamítl rozklad Františka Kučery proti vydanému stavebnímu povolení na 7,4 kilometru dlouhého úseku D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří. Po nabytí příslušného stavebního povolení právní moci mohlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončit přípravu.
Úsek 1106 (Hradec Kr. - Smiřice)
Výhled dobudování dálnice D11 představil dnes u Jaroměře sám generální ředitel ŘSD Jan Kroupa: „Kromě dnes zahajovaného úseku dálnice D11 máme v letošním roce v plánu ještě dalších 15 kilometrů mezi Hradcem Králové a Smiřicemi. V přípravě je i zbývající část dálnice k hranicím. Realizace navazujících úseků z Jaroměře do Trutnova a na státní hranici s Polskem je závislá na vydání územních rozhodnutí. Zahájení těchto dvou posledních úseků D11 předpokládáme v roce 2022“.
Platné stavební povolení má již také 7,58 km dlouhý úsek z Předměřic nad Labem do Smiřic (1106-2). U úseku D11 z Hradce Králové do Předměřic, který je dlouhý 7,63 km, se stavební řízení opakuje. Samotnou dostavbu dálnice to ale už nezpozdí, naopak cílem nové žádosti ŘSD je stavební řízení urychlit. „U části dálnice 1106-1 z Hradce Králové do Předměřic nad Labem musíme dořešit nové stavební povolení tak, aby se v druhé polovině roku mohl začít stavět i tento úsek a za tři roky jsme mohli otevřít celých 23 kilometrů pokračování dálnice D11,“ dodal Ťok.
Až k hranicím
„V přípravě je i zbývající část dálnice k hranicím. Realizace navazujících úseků z Jaroměře do Trutnova a na státní hranici s Polskem je závislá na vydání územních rozhodnutí. Zahájení těchto dvou posledních úseků D11 předpokládáme v roce 2022“, dodal ministr dopravy D. Ťok.
Mezinárodní rozměr
Dálnice D11 je součástí české páteřní sítě, která propojuje naše hlavní město s Hradcem Králové a dále se sousedním Polskem. Její význam je však i celoevropský. Dle mezinárodní dohody totiž náleží k evropskému dopravnímu koridoru Paříž-Moskva, který spojuje západní a východní Evropu.
Vaše komentáře |